Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Nieoficjalny blog firmy Air-Com.pl

Strona przedstawia szereg informacji na temat pneumatyki oraz automatyki. Jest ona nieoficjalnym blogiem firmy Air-Com.

Charakterystyka zawieszenia pneumatycznego

Pneumatyka już na dobre zagościła w motoryzacji. Podczas produkcji pojazdów, osobowych, jak i tych ciężkich, układy pneumatyczne znajdują zastosowanie choćby przy konstrukcji drzwi, klap bagażników, czy układów hamulcowych. Mało kto zdaje sobie sprawę, że również zawieszenie pneumatyczne cechuje się wieloma zaletami. Jak to działa? Kiedy stosuje się zawieszenie pneumatyczne?

Poduszki pneumatyczne i kompresor

Wypełnione powietrzem poduszki pneumatyczne bezpośrednio odpowiadają za amortyzację. Jednak ich działanie nie byłoby możliwe bez kompresora dostarczającego powietrze pod ciśnieniem. Podczas jazdy kompresor tłoczy mniejsze bądź większe ilości powietrza w zależności od zapotrzebowania, dostosowując amortyzację do warunków jazdy oraz rozwijanej prędkości.

 

Układy pneumatyczne często kojarzą się z rezygnacją z elektroniki, jednak w tym przypadku jest wręcz przeciwnie. Dzięki czujnikom elektronicznym możliwe jest regulowanie amortyzacji. Każdy z czujników jest podłączony do poduszek pneumatycznych, przez co na bieżąco reguluje ich pracę. Warto również wspomnieć, iż zawieszenie pneumatyczne zwykle można regulować ręcznie. Wystarczy przycisnąć odpowiedni guzik, aby podnieść lub obniżyć pojazd.

Zawieszenie pneumatyczne

Czy warto montować zawieszenie pneumatyczne?

W dużej mierze ocena sensowności instalacji pneumatycznego układu zawieszenia zależy od indywidualnych preferencji. Z pewnością, jeżeli wykorzystane elementy pneumatyczne cechuje wysoka jakość, wykonane z nich zawieszenie gwarantuje niepowtarzalny komfort jazdy. Napotykane na drodze nierówności zwykle są niemal nieodczuwalne. Ponadto, swego rodzaju atrakcją jest też możliwość ręcznej regulacji wysokości zawieszenia.

 

Problemem może być natomiast remont zawieszenia, gdyż instalacja oryginalnych podzespołów jest dosyć kosztowna. Zwykle naprawa okazuje się droższa, niż w przypadku awarii klasycznego zawieszenia. Z drugiej strony wykorzystując zamienniki części oryginalnych, można znacząco obniżyć koszty remontu. W ostateczności zawsze istnieje możliwość rezygnacji z uszkodzonego zawieszenia pneumatycznego na rzecz tradycyjnego rozwiązania. Przede wszystkim należy jednak podkreślić, iż do uszkodzeń zawieszenia pneumatycznego dochodzi rzadko, zatem nawet jeśli konieczny będzie większy wydatek, prawdopodobnie okaże się on jednorazowy.

 

Ażeby dowiedzieć się więcej o układach pneumatycznych i ich działaniu, warto odwiedzić witrynę https://aircompl.jimdo.com/. Dzięki zawartym tam informacjom użytkownik dowie się wiele o pneumatyce, jednocześnie mając od razu pod ręką firmę, która nie tylko sprzedaje, ale również produkuje siłowniki pneumatyczne.

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: